20. aprila 2016 smo se dijaki 2. Ca razreda skupaj z razredničarko Mojco Velkovrh Slunečko odpravili na Žitni most, kjer nas je pričakala študentka Mojca s Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo.

Najprej nam je povedala, kako se pravilno odvzame vzorec, kar je naš sošolec Rok K. tudi praktično prikazal z odvzemom vzorca Ljubljanice, nato pa nam je še pokazala, kakšen je postopek določanja raztopljenega kisika v vodi. Ker smo Ljubljanico želeli vzorčiti na več mestih, smo se z ladjico odpeljali proti Špici. Med potjo nas je kapitan Tomo Zupančič, predsednik Društva rečnih kapitanov Ljubljana, seznanil z zgodovino Ljubljanice in rečne plovbe v Ljubljani.

Zadnja točka odvzema vzorca je bila na Špici, kjer smo ugotovili, da je v vodi precej več raztopljenega kisika kot na Žitnem mostu. Študentka Mojca nam je nato še enkrat predstavila pravilen postopek odvzema vzorca, saj smo do naslednjega srečanja dobili zadolžitev: vsak od nas mora prinesti pravilno odvzet in označen vzorec vodotoka, ki teče v bližini njegovega doma.

Prijetno druženje smo zaključili s kavo in sokom.

Sredi maja pa smo se odpravili na FKKT, kjer nas je prijazno sprejelo osem študentov pod vodstvom izr. prof. dr. Nataše Gros.

Vaje so bile v dveh delih. V prvem delu smo analizirali in primerjali vzorce vodotokov, ki smo jih prinesli s seboj. To je bilo zanimivo, saj smo doma iz različnih delov Slovenije, zato so se vzorci med seboj precej razlikovali. Določali smo trdoto vode ter onesnaženost vodotokov.

Sledil je odmor za kosilo. V drugem delu vaj pa smo izvajali uporabne poskuse. Merili smo pH predmetom, ki jih uporabljamo v vsakdanjem življenju, določali C vitamin v sokovih, kalcij in magnezij v mleku in mlečnih izdelkih, količino soli v instant juhah in podobno.

Po opravljenih poskusih je vsaka skupina v računalniški učilnici pripravila svojo PowerPoint predstavitev enega izmed poskusov, nato pa so študenti v predavalnici pripravili še primerjalno predstavitev vzorcev vodotokov.

Po končanih vajah smo bili utrujeni, vendar navdušeni, saj imamo redko priložnost, da tudi sami izvajamo poskuse. Izvedeli pa smo tudi veliko novega in zanimivega.

Za prijetno izkušnjo se še enkrat zahvaljujemo študentom: Mojci, Evi, Gašperju M., Gašperju P., Katarini, Lidiji, Maši in Meliti, še posebej pa izr. prof. dr. Nataši Gros, ki je bila pripravljena to storiti in prevzeti odgovornost. Preživeli smo čudovit dan.

In še, če vas zanima, kako smo se imeli, si lahko ogledate kratek video, ki sta ga pri urah IKT pripravili Lucija O. in Lucija L.

Petra Grom, 2. Ca